Jak zmotywować się, przygotować do ćwiczeń w domu? Jak ćwiczyć w domu?

Ćwiczenia w domu

Nie jest łatwo zmotywować się do ćwiczeń w domu. W końcu tyle innych rzeczy trzeba zrobić już, teraz, natychmiast, że na trening nie starcza czasu ani sił. Lecz, gdy taka sytuacja powtarza się każdego dnia, trzeba powiedzieć sobie szczerze, że to tylko wymówki i… zabrać się do ćwiczeń. Tylko jak, skoro motywacji od tego nie przybywa?

Jak zmotywować się do ćwiczeń w domu?

Domowe treningi mają tak naprawdę wiele zalet. Przede wszystkim, nie tracisz czasu na dojazdy. Ćwiczyć możesz o dowolnej porze, nie ograniczają cię godziny zajęć fitness. To rozwiązanie także dla tych, którzy wstydzą się trenować przy innych osobach. Bo kondycja nie ta, a i sylwetka wymagałaby poprawy.

Tylko świadomość tych zalet nie zawsze wystarcza. Czy można zmotywować się do ćwiczeń? Tak, ale trzeba podjąć odpowiednie kroki. Nie martw się, nie będzie mowa tu o żadnych skomplikowanych zadaniach, tylko o wypracowaniu nawyków.

Przygotuj kartkę, na której będziesz odhaczać trening wykonany każdego dnia. Załóż sobie, że ćwiczysz przez 5, 10 lub 15 min. Tak, nawet 5 min dziennie przybliży cię do upragnionego celu! Dużym błędem u osób początkujących jest to, że uważają wyłącznie długi, godzinny trening, za wart wykonania, w praktyce… nie rozpoczynają go nigdy.

Gdy trudno jest ci się przekonać do ćwiczeń w domu, takie małe kroki są najlepszą metodą. Często jest też tak, że po przebraniu się uznasz, że nie warto po 5 min kończyć i ćwiczysz coraz dłużej i dłużej.

Podsumowując, ustal, że przez 30 dni będziesz ćwiczyć minimum X minut (to może być także rozciąganie). Nawet jeśli po drodze zdarzy się potknięcie, nie odpuszczaj, bo się nie udało, tylko następnego dnia wróć do treningu. A co ćwiczyć?

Treningi w domu

Kolejnym, błędnym przekonaniem jest to, że wybór treningów domowych jest nieduży, nie daje takich możliwości, jak ten wykonywany na siłowni, ze wszystkimi sprzętami. To mit i my ci zaraz to udowodnimy!

W domu możesz ćwiczyć bez sprzętu, wyłącznie z obciążeniem własnego ciała, lub z hantlami, stepem czy innymi akcesoriami, na które masz miejsce. Ponadto w internecie znajdziesz gotowe zestawy treningowe. Nie wierzysz? Ćwiczenia na brzuch, które można wykonać w domu, prezentuje www.Artvocado.pl, a jeśli nie wiesz, jak je poprawnie wykonać, wystarczy włączyć jeden z filmików na YouTube.

Takie trenerki fitness jak Codziennie Fit czy Agata Zając udostępniają też kompleksowe treningi do wykonania w domu. Nierzadko są one przeznaczone dla osób początkujących lub z dużą nadwagą. Oprócz typowych ćwiczeń cardio oraz interwałowych są zestawy „bez skakania”, „bez tupania” czy „bez obciążania kolan”. I sąsiedzi z dołu nagle przestają być wymówką…

Dobrym sposobem na motywację, jest znalezienie kilku krótkich, dopasowanych do swoich możliwości filmików treningowych i wpisanie ich do kartki z nawykami. Wtedy nie musisz zastanawiać się, co ćwiczyć, tylko możesz od razu zacząć działać.

Jak przygotować się do ćwiczeń w domu?

Tak naprawdę do ćwiczeń w domu nie musisz się specjalnie przygotowywać. Nie masz maty? Nie odkładaj treningów, tylko dlatego, że nie masz czasu, aby po nią jechać – w tym celu wykorzystaj ręcznik. Natomiast butelki z wodą zastąpią ci hantle.

A w czym ćwiczyć? W tym, co masz. Oczywiście, najlepsze byłyby spodnie i koszulki sportowe, ponieważ są wykonywane z materiałów odprowadzających wilgoć na zewnątrz i, odpowiednio dobrane, będą wygodne, nie podrażnią skóry. Ale… bez nich także da się zacząć – w koszulce, w której nie lubisz już chodzić oraz w spodniach dresowych do chodzenia po domu.

Jedyną rzeczą, jaką rekomendujemy, jest zakup obuwia amortyzującego stawy podczas ćwiczeń. O ile nie trenujesz jogi czy pilatesu, także podczas ćwiczeń w domu obowiązkowo musisz mieć buty.

Leave a Komentarzy

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *