Domowe sposoby na skoki ciśnienia

Ciśnieniomierz

Problemy z ciśnieniem ma bardzo wiele osób, a wraz z wiekiem, ryzyko nadciśnienia tylko wzrasta. Często z tego powodu sięgamy po leki, należy jednak pamiętać, że aby uchronić się przed nagłymi skokami ciśnienia i skutecznie wspomagać leczenie farmakologiczne, należy stosować także środki naturalne. Dzięki temu będziemy mniej narażeni na skutki nadciśnienia i zmniejszymy potrzebę sięgania po leki.

Czy da się obniżyć ciśnienie bez leków?

Stosowanie farmakologii przy skokach ciśnienia bywa koniecznością, szczególnie w starszym wieku, co jednak nie oznacza, że innych sposobów na to nie ma. Tak naprawdę istnieje wiele naturalnych, domowych metod, które mogą nam w tym pomóc. Chodzi przede wszystkim o to, by stosować profilaktykę, nawet wówczas, gdy nasze ciśnienie jest w porządku, dzięki temu będziemy zapobiegać sytuacjom krytycznym, kiedy bez leków się już nie obejdzie.

Zdrowa dieta na obniżenie ciśnienia

Jeżeli chcemy zadbać o swoje ciśnienie i uchronić się przed jego nagłymi skokami, należy w pierwszej kolejności zadbać o swoje zdrowie, co oczywiście jest działaniem wieloetapowym. Po pierwsze powinniśmy postarać się o zdrowszą dietę i między innymi ograniczyć w niej ilość soli. Z produktów, po które warto sięgać, można wymienić: gorzką czekoladę, ponieważ zawiera ona flawonole uelastyczniające naczynia krwionośne, a także czosnek, który jest naturalnym antybiotykiem, a także zapobiega on zaleganiu cholesterolu. Warto też wzbogacić swoją dietę w potas, który występuje w pomidorach, bananach oraz suszonych śliwkach.

Jakie zioła na skoki ciśnienia?

Skoki ciśnienia mogą mieć różną przyczynę i z tego też powodu warto sięgać po naturalne sposoby jego regulacji. Dobrze sprawdzają się tutaj herbaty ziołowe i inne napary z ziół, szczególnie z takich roślin jak hibiskus, głóg, dziurawiec oraz lipa. Jeżeli jesteśmy zestresowani i pod wpływem silniejszego napięcia nerwowego, warto sięgać także po melisę, kozłek lekarski, chmiel czy nawet zwykły rumianek. Zioła te znane są ze swoich właściwości uspokajających, łagodzących stres i nerwy.

Ciśnieniomierz

Aktywność fizyczna na ciśnienie

Zachowanie aktywności fizycznej w każdym wieku jest bardzo ważne, ponieważ pozytywnie wpływa na cały nasz organizm – mięśnie, stawy, kości, ciśnienie krwi i wiele, wiele innych. Nie chodzi o to, by ciężko trenować, wystarczy codzienna, lekka aktywność w postaci 30-minutowego spaceru. W ten sposób się relaksujemy, odpoczywamy, jednocześnie wzmacniamy nasz organizm w tym serce, które zaczyna lepiej pracować i pompować krew.

Skoki ciśnienia a używki

Niestety sięganie po używki, takie jak papierosy czy alkohol niezbyt dobrze wpływa na nasze zdrowie, jak również ma niszczycielski wpływ na nasze serce i inne organy wewnętrzne. Jeżeli więc mamy problemy ze skokami ciśnienia, warto zrezygnować z nikotyny i alkoholu, by odciążyć organizm i dać szansę naszemu sercu na prawidłową pracę, bez zbędnego przemęczania.

Odpoczynek na skoki ciśnienia

Doskonałym sposobem zarówno na pojawiające się skoki ciśnienia, jak i zapobiegania im, jest zadbanie o prawidłowy wypoczynek. Jeżeli pracujemy zbyt dużo, jesteśmy przemęczeni, źle sypiamy i na co dzień narażeni jesteśmy na liczne napięcia nerwowe, problemy z ciśnieniem są wówczas rzeczą normalną. W tym celu należy zadbać o swoje zdrowie psychiczne i postarać się o odpoczynek, tak ciała, jak i duszy. Odpowiednia ilość snu jest tu niezwykle ważna, ponieważ dzięki temu nasze ciało się regeneruje i pozwala na zachowanie dobrego zdrowia.